himalaya...oh...himalaya...Bahagian 2


Ekspedisi kami sampai di Island Peak Base Camp @5200 meter...



Kelihatan khemah-khemah pendaki yang sudah tiba...

Yak yang membawa kargo ekspedisi kumpulan aku....


Suhu bawah takat beku sekitar -10 darjah celcius... apabila malam suhu akan turun lagi....


Aku dipintas oleh 3 orang pendaki dari Itali...tak jauh dari puncak Island peak...


Allahuakbar.....6160 meter.....


Perjalanan ke puncak yang mengambil masa 13 jam dari Base Camp....hanya Allah SWT yang tahu saja siksanya....Alhamdullilah...selamat sampai semula ke khemah...





Bersama ahli pasukan...untuk kenang -kenangan.....






Penduduk pergunungan Himalaya mencari rezeki dengan menjadi 'porter'....


Gembira terpancar di muka kanak-kanak Tibet apabila aku memberi cenderahati pensil warna....

Aku bersama Sherpa Pasang yang banyak membantu semasa di puncak....

Permandangan semasa perjalanan kembali.....

Alhamdulillah...sampai dah....

Semoga aku akan datang lagi ke sini.....Insyaallah....

Comments

Popular posts from this blog

Senarai Rumah Anak Yatim di Selangor

Plyometric Training

EVEREST FACTS