Himalaya....oh...Himalaya....Bahagian 1


Aku di Jalan Thamel, Kathmandu... kawasan menjadi tumpuan pelancong dari seluruh dunia untuk menginap di hotel-hotel sekitarnya dan merupakan syurga untuk membeli peralatan trekking sebelum memulakan ekspedisi...


Di tea house Lukla, berehat sebelum memulakan perjalanan ekspedisi...








Jambatan gantung yang yang pertama ku lalui sepanjang trek ke Imja Tse...




Aku dan Thendi Sherpa - beliau sudah 7 kali ke Puncak Everest




Bersama pasukan ekspedisi...




Permandangan dari Phahkding ke Monju




Terpaksa memberi laluan kepada konvoi lembu "yak" melalui jambatan gantung...




Rumah penduduk kampung di laluan trek yang dijadikan "Tea house"....












Berlatar belakang Gunung Everest...puncak yang berada di atas kepala aku... satu hari nanti aku akan sampai ke sana...Insyaallah....




Permandangan Pekan Namche Bazaar @ Pekan Sherpa dari atas...




Laluan dari Tengboche ke Dengboche...







Permandangan yang mengasyikkan dan memukau bila pertama kali memandang....Subhannallah...





Kat Chhukhung




View waktu pagi



Tiada mampu berkata-kata....pemandangan ketika waktu petang...




Ciptaan-Nya yang tiada bandingan... memukau mata...





Walaupun penat, melihat keindahan panorama sekitar dapat menenangkan jiwa....




Taksub dengan kekuasaan-Nya..




Aku berada di Puncak Chukhung Ri 5550 meter... Allahuakbar...




Menuju ke Island Peak Base Camp...





Sherpa yang menjadi 'guide' ekspedisi ke Imja Tse...





Bersambung lagi...

Comments

Popular posts from this blog

Senarai Rumah Anak Yatim di Selangor

Plyometric Training

EVEREST FACTS